20. den: Montenau-Cáchy

Dnešní trasa po bývalé železniční trati byla zajímavá v mnoha směrech. 
Jednak část trati byla ještě zachována a tam se provozují turistické spoje, například na šlapacích drezínách.
Také maximální sklon klesání železniční trati je ideální pro náš lehotandem, protože nízký odpor a vysoká hmotnost zajišťují jízdu bez nutnosti šlapat či brzdit. Tím pádem jsme většinu dnešní trati prostě  'vyčekali'.
Tedy někdy i při spuštěném návěstidle. Úplně nejzajímavejší ovšem bylo to, že i když jsme často jeli přes Německo, byly jsme stále na belgickém území, které se nachází kolem trati a to i v případě, že tam již trať nebyla.
Celé to působilo až bizarnín dojmem. Nejen že tak za tratí mělo Německo několik eknláv, ale občas byl problém zjistit, na jakém území to vlastně jsme.
Například z této belgické kavárny, která má zleva, zprava i zezadu Německo, jsem se sice koukal na protější belgickou budovu, ale ta cesta mezi kavárnou a tou budovou byla opět německá. No, musel jsem si to vyjasnit s majitelkou kavárny, protože jsem tomu nemohl uvěřit. 



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam že to vlastně pojedeme?

14. den: Dahn-Habkirchen